07 фебруар, 2014

DUBOKA VENSKA TROMBOZA

Duboka venska tromboza (DVT) je ozbiljna bolest jer se može komplikovati plućnom embolijom i posttrombotičnim sindromom. Javlja se u 1-3 slučajeva na 1000 ljudi. Do pre 10g se ova bolest lečila isključivo u bolnici a lečenje je trajalo nedelju do dve. Jedan od najbitnih faktora za bolničko lečenje je bilo mirovanje da se tromb ne bi pokrenuo i zapušio krvni sud koji pluća snabdeva krvlju (plućna embolija). Drugi važan razlog je bio što se lek pravio na taj način da su analize krvi bile potrebne svakoga dana i po nekoliko puta dnevno.

Međutim, novo vreme, donelo je i promene.
Lek (Heparin) je napravljen tako da ga je moguće davati potkožno, i da taj način davanja pacijent može savladati. Terapija koja ide uz ovaj lek je u tabletama i tome se bolesnik i familija mogu obučiti. Postoje i naslednici pomenutih lekova zakoje nije potrebno proveravati rezultat u krvi.

Heparin-duboka-venska-tromboza

Ovo je lepa i korisna promena, jer omogućava komoditet bolesniku kao i njegovo lakše lečenje.

Ispitivanja su pokazala da nema razlike u uspehu lečenja duboke venske tromboza među bolesnicima lečenim kod kuće i u bolnici. Samo bolesnici sa sledećim stanjima moraju se lečiti u bolnici: Bolesnici sa aktivnim krvarenjem. Nedavno preležan šlog.  Duboka venska tromboza koja se ne popravlja na datu terapiju. Pad broja krvnih pločica zbog leka kojim se bolesnik leči. Popuštanje rada bubrega ili druge pridružene bolesti.

Lečenja se menjaju, postaju jednostavnija i komotnija za bolesnike. To je samo jedna od lepota nauke.