26 новембар, 2012

Zamena kuka moze povecati rizik od nastanka sloga

Zamena kuka moze povecati rizik od nastanka sloga nakon nedelju do dve posle operacije. Ovo vazi i za ishemicni (zatvaranje arterije), i za hemoragicni (krvarenje u mozgu).
         Naucnici smatraju da kod starijih ljudi treba izmeriti korist i potencijalnu stetu od predstojece operacije.
          Rizik za nastanak sloga je oko 4 puta veca nego da nisu operisani. Naravno,  samo u prvih nedelju-dve posle operacije. Ovo je objavljeno 7. novembra u casopisu  Stroke. Ovo je bila prva ovakva studija. Poredila je bolesnike koji su operisali kuk i one koji nisu. Prema polu, godinama i regionu gde zive, bili su isti. Praceni su 2-6 nedleja, 6-12 nedelja i 6-12 meseci. Rizik se ozbiljno smanjuje nakon 6-12 nedelja, a nestaje nakon godinu dana od operacije. Tada su ovi bolesnici izjednaceni sa onima koji nisu operisani. Bolesnici koji su uzimali Aspirin imaju za 70% manji rizik od onih koji ga nisu uzimali.
           U svetu se uradi oko milion operacija kuka godisnje. Od toga je 300000 u Americi.
         Rizici se mogu smanjiti kracim zadrzavanjem u bolnici nakon operacije, i kretanjem bolesnika sto je pre moguce.

2 коментара :

1. Администратор блога је уклонио коментар.

ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Postovana Savo,

Ovaj blog je namenjen učenju, zabavi, savetima....
      Nema pretenzije da predstavlja naše bolesti, i situacije u kojima smo se nalazili. Najmanje služi tome da omalovažava lekare i da laici procenju koliko neko i da li zna.
      Novine su svaki dan prepune ovakvih komentara, tako da ovakva razmišljanja možete tamo prezentovati.
      Vaš komentar će uskoro biti izbrisan jer je nedoličan, i neetički.
      Ostaje još neko vreme da biste pročitali ovaj odgovor.

Autor bloga

Избриши